عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 31 فروردين 1393
بازدید : 559
نویسنده : کوروش

VOAانتقام«مرگ بر آمریکا»را از کوروش گرفت!+فیلم

با وجود اینکه هنوز شبکه بی بی سی فارسی از اقدام خود در توهین به فرهنگ و تمدن ایرانی عذرخواهی ننموده است،اینبار شاهد آن هستیم که رسانه دولتی آمریکا به کمک بی بی سی آمده و پروژه توهین به تمدن ایرانی را در آن سوی دنیا نیز به اجرا در آورده است.

به گزارش فرهنگ نیوز ، پس از ماجرای توهین مجری بی بی سی فارسی در جعلی خواندن ایران، شاهد ادامه این روند در ضلع دیگر رسانه های فارسی زبان غربی یعنی صدای آمریکا هستیم.

برنامه "افق" که در هفته های اخیر بارها با دعوت از افراد معلوم الحال، از توهین به تاریخ و تمدن ایران و تشکیک در یافته های کارشناسان تاریخ و فرهنگ ایران زمین فروگذار نکرده که با گذری کوتاه بر آرشیو برنامه افق می توان موارد متعددی از این دست را برشمرد.

هفته گذشته، در یکی از قسمت های این برنامه که با اجرای "سیامک دهقانپور" روی آنتن رفت، با دعوت یکی از روزنامه نگاران وابسته به دولت سعودی، ایرانیان را -چه در دوران پیش از اسلام و چه پس از آن- به خونریزی و جنگ طلبی متهم کرد که مجری این برنامه نیز به سادگی از توهین به ایرانیان عبور کرد.

همچنین در برنامه دیگر افق که روز هفتم آبان به موضوع "میراث کوروش" اختصاص یافت، مهمان این برنامه به نام "ضیاء صدرالاشرافی " (تحت عنوان تاریخ شناس) بدون توجه به مستندات فراوان در مورد منشور کوروش که به عنوان "اولین منشور حقوق بشر" جایگاه مهمی در معرفی تمدن ایرانی به جهان دارد، با تشکیک در اصالت منشور کوروش، آن را "جعلی" دانست و بارها در اظهارات خود تأکید کرد که افراد مدعی انتساب این منشور به کوروش، باید به عقل خود رجوع کنند!؟

 این مهمان صدای آمریکا در سال 1388 نیز با طرح برخی ادعاهای بی اساس در مناقشات فراوانی که در کانال های ماهواره ای علیه تمدن و فرهنگ ایران ایجاد کرد، کوشید تجزیه طلبی و ادبیات نژادپرستانه را در داخل کشور ترویج کند.

میهمان صدای آمریکا در گفتگو با روزنامه شهروند در تورنتوی کانادا می گوید: «ملتی به نام ایران وجود خارجی ندارد[!] بلکه به طور مشخص ترک و فارس و کرد و عرب و لر و بلوچ و ترکمن و مازندرانی و گیلانی و... وجود دارد، پس به چه دلیلی باید نام کشور ما ایران باشد؟»[!]

حال با توجه به سابقه این فرد در تلاش برای ترویج تجزیه طلبی اقوام ایرانی و اقدامات وی در راستای توهین به فرهنگ ایرانی، چه دلیلی می تواند موجب دعوت گردانندگان صدای آمریکا از وی برای اظهارنظر راجع به میراث کوروش و نقش بنیانگذار سلسله هخامنشی در تکریم بشر باشد؟!

با مرور اهانت های مکرر مقامات ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در ماه های گذشته نظیر اظهارات وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در اهانتی بی سابقه مدعی وجود عنصر "فریبکاری" در ژن ایرانیان شد، به نظر می رسد جسارت وقیحانه نادر سلطانپور مجری شبکه  دولتی بی بی سی در جعلی خواندن ایران و سریال اهانت های شبکه دولتی آمریکا به ایران، حاکی از برنامه هماهنگ رسانه های ضدانقلاب برای تحت تأثیر قرار دادن ویژگی میهن پرستی و غیرت ملی ایرانیان است.

این توهین آشکار رسانه های آمریکایی و انگلیسی به تمدن و مردم ایران در حالی است که به نظر می رسد ناتوانی این رسانه ها در مقابل شعار به حق "مرگ بر آمریکا" باعث شده تا در آستانه روز تاریخی 13 آبان پروژه ای سریالی برای توهین به تمدن و ملت ایران طراحی کنند و انتقام اربابان خود را از کوروش بگیرند.

 



:: برچسب‌ها: سیامک دهقانپور توهین بی بی سی وصدای امریکا به ایرانیان ,
تاریخ : چهار شنبه 27 فروردين 1393
بازدید : 562
نویسنده : کوروش

سیاره ای با نام کوروش بزرگ در آسمان
سیارک ۷۲۰۹
تاریخ کشف ....اکتبر ۱۷, ۱۹۶۰
عناصر کپلری مدار
مبدا مه ۱۴, ۲۰۰۸
خروج از مرکز ....۰.۰۴۷۷۷۸۲
آنومالی متوسط ....۱۳۷.۴۳۷۶
زاویه انحراف .....۸.۸۷۷۵۷
سایر مشخصات مداری
اوج ....۲.۷۱۶۵۲۹
حضیض.... ۲.۴۶۸۷۸۴۴
تناوب مداری ....۱۵۲۴.۸۱۰۹۶۱

سیارک ۷۲۰۹ کوروش (به انگلیسی: 7209 Cyrus، نامگذاری:3523P-L) هفت هزار و دویست و نهمین سیارک کشف شده‌است که در ۱۷ اکتبر ۱۹۶۰ کشف شد.
قدر مطلق سیارک برابر ۱۲٫۸۰ است.
این سیارک به نام کوروش بزرگ(شاهنشاه پارسیان) نام گذاری شده‌است.

 

 



:: برچسب‌ها: سیاره ای با نام کوروش بزرگ در آسمان ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 338
نویسنده : کوروش

ابراهيم تاتليسس رو كه ديگه همه ميشناسيد........
بزرگترين خواننده ي تركيه و كسي كه اتفاقا بارها به ايرانو ايراني توهين كرده و ملت تركيه و خودشو به مراتب بالاتره ايران و ايراني دونسته...
خوبه بدونيد
همين ابراهيم تاتليسس چند سال پيش ترور شد.طوري كه تا دمه مرگ رفت و وقتي همه ي جراحاي دنيا ازش قطع اميد كردن دست به دامنه بزرگترين جراح مغز و اعصاب دنيا يعني پرفسور سميعي شد....
و اين دست هاي اعجاب انگيز پرفسور سميعي بود كه اونو به زندگي برگردوند........
تا ثابت بشه پرچمه ايرانو ايراني هميشه بالاست.........
نميگم لايك كني چون بعيده ايراني باشيو اينو لايك نكني..

 

 



:: برچسب‌ها: ابراهيم تاتليسس ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 353
نویسنده : کوروش

ﺍيرانيان اوﺭﺍ ﭘﺪﺭ ،
ﯾﻮﻧﺎﻧﯿﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺳﺮﻭﺭ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻧﮕﺬﺍﺭ ،
ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺭﻭﺡ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ،
ﺑﺎﺑﻠﯿﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻣﺮﺩﻭﮎ
ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍ
ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ



:: برچسب‌ها: کوروش ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 400
نویسنده : کوروش

بر اساس کشفیات جدید،ایرانیان، قدیمی ترین کشاورزان جهان بودند

محققان دانشگاه توبینگن آلمان در حفاری‌های خود در حاشیه رشته کوه زاگرس در ایران موفق به کشف آثار و بقایای جوامع کشاورزی مربوط به عصر حجر شدند.

این یافته‌های باستان شناسی کاملترین تصویری است که از دوره‌ های اولیه کشاورزی انسان‌ها یافت شده و نشان می‌دهد که مردمان ساکن فلات قاره ایران در کشف و توسعه کشاورزی نقش مهمی داشته‌اند.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که مردمان ساکن این مناطق از دوازده هزار سال پیش جو، عدس و لوبیا پرورش می‌ داده‌اند.

تاکنون فرضیه رایج دربین مورخان این بود که کشاورزی در بخش‌های غربی منطقه‌ای که «هلال حاصلخیز» نام گرفته است یعنی بخش‌ هایی از غرب ترکیه، سوریه، عراق، اردن و فلسطین آغاز شده است چون تمام شواهد مربوط به دوره‌های اولیه کشاورزی در آن نقاط کشف شده بود.

اما اکنون ثابت می‌شود که ایران یعنی بخش شرقی این هلال حاصلخیز نیز در همان زمان محل اولین تجارب کشاورزی انسان‌ها بوده است.

بخش دیگری از یافته‌های باستان شناسان ابزارهای سنگی را شامل می‌شود که برخی از آنها مخصوص خرد کردن دانه‌های غلات و حبوبات بوده است. علاوه بر این مقداری هم دانه‌های غلات و حبوبات کشف شده که به گفته باستان شناسان نیم سوز شده‌اند ولی با وجود این محتویات این دانه‌ها به خوبی حفظ شده است.

بر اساس سطوح ایزوتوپ های رادیواکتیو یا اتم های عناصر یکسان با وزن مولکولی متفاوت، حضور انسان در این منطقه از رشته کوه زاگرس بین 9 هزار و 800 تا 12 هزار سال قبل تخمین زده می شود.

گزارش کامل این تحقیقات در شماره اخیر مجله «ساینس» منتشر شده است

 

 



:: برچسب‌ها: دانه جو کشف شده در دامنه زاگرس متعلق به 12000 سال قبل ,
تاریخ : چهار شنبه 20 فروردين 1393
بازدید : 346
نویسنده : کوروش

پاسی از شب گذشته بود به شاپور دوم ساسانی ، پادشاه ایران زمین گفتند سه مرد کهن سال از جزیره لاوان به دادخواهی آمده اند . پس از اجازه فرمانروا ، آنها گفتند : اکنون سالهاست تازیان هر از گاهی به جزیره ما یورش آورده و مروارید های صیادان را به یغما می برند ، و اما این بار علاوه بر مروارید یکی از دختران جزیره را نیز دزده اند که این موجب شده مادر آن دختر بر بستر مرگ باشد و پدرش هم از پی دزدان به دریا رفته و هفته هاست از او هم خبری نیست . می گویند شاپور برافروخت و رو به سرداران کشور نموده و گفت تا جزایر ایران امن نشده کسی حق استراحت ندارد . همان شب شاپور و لشکریان بر اسب رزم نشسته و به سوی جنوب ایران تاختند . آنها جنوب دریای پارس را که پس از دودمان اشکانیان رها شده بود را بار دیگر به ایران افزودند و دزدان تبهکار را به زنجیر عدالت کشیده و به ایران آوردند . به گفته ارد بزرگ اندیشمند ایرانی : فرمانروایی که نتواند جلوی بیداد بزهکاران و چپاولگران را بگیرد شایستگی گرداندن کشور را ندارد . گفته می شود پس از پاکسازی جنوب ، پادشاه ایران به جزیره لاوان رفت و از آن زن رنجور که همسر و دختر خویش را از دست داده بود دلجوی نموده و پوزش خواست.



:: برچسب‌ها: پاسی از شب گذشته بود به شاپور دوم ساسانی ، پادشاه ایران زمین گفتند سه مرد ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دین حضرت زرتشت به باز خواهد گشت و آدرس hazrtezarathustra.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 42
بازدید هفته : 638
بازدید ماه : 1038
بازدید کل : 339651
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com